Cisco Webex platforma do komunikacji

2 kwietnia 2020

Exanet Cisco Webex

Czym jest Cisco Webex

Webex to rozwiązanie służące do komunikacji w firmach stworzone przez Cisco. Webex umożliwia organizację telekonferencji oraz wideokonferencji dla pracowników realizujących zadania z różnych lokalizacji lub pracujących zdalnie. Cisco Webex bardzo ułatwia pracę w ramach projektów.

Aplikacja do pracy zdalnej

Cisco Webex to rozwiązanie chmurowe do wspierania pracy zdalnej dla firm, udostępnione przez jedną z największych firm technologicznych na świecie, specjalizującą się w bezpiecznych rozwiązaniach sieciowych dla dużych organizacji. Eksperci zwracają uwagę na kryteria służące do oceny oferowanych rozwiązań do pracy zdalnej, skupiając się przede wszystkim na: stabilności działania, ciągłości działania, dostępnych funkcjach, łatwości obsługi, przyjazności dla użytkownika. Biorąc pod uwagę wymienione kryteria, Cisco Webex należy do najlepszych rozwiązań w swojej klasie.

Webex Meetings oraz Webex Teams

Meetings oraz Teams to popularne aplikacje wchodzące w skład rozwiązania Webex.

Webex Meetings to oparta na chmurze aplikacja umożliwiająca komunikację wideo oraz spotkania online (organizacja telekonferencji).

Webex Teams to oparta na chmurze aplikacja do pracy zespołowej wraz z możliwością prowadzenia wideokonferencji, spotkań (rozmów), konwersacji indywidualnych oraz grupowych (czat), współdzielenia plików, prowadzenia szkoleń lub narad z wykorzystaniem wirtualnego flipchartu. Webex Teams jest dostępny w języku polskim.

Chmura Cisco gwarantuje Klientom bezpieczeństwo danych oraz ciągłość działania, dostępność rozwiązań z każdej lokalizacji, wzorcowy poziom SLA i brak konieczności utrzymywania usług we własnym zakresie. Rozwiązania Cisco w chmurze są automatycznie aktualizowane.

cisco webex teams meetings exanet

Konto personalne Webex

Natychmiastowe bezpłatne konto

Cisco udostępnia bezpłatne konto dla użytkowników pracujących zdalnie, które posiada szereg rozszerzonych funkcjonalności.

Zalety konta personalnego Cisco Webex

  •   Brak ograniczeń czasowych.
  •   Możliwość realizacji spotkań za pomocą PC, urządzeń mobilnych, terminali video lub telefonów (bezpłatny numer dostępowy w Polsce i wielu innych krajach).
  •   Nielimitowany czas trwania pojedynczego spotkania.
  •   Spotkania wideo do 100 uczestników jednocześnie w jakości HD z możliwością udostępnienia prezentacji.
  •   Możliwość nagrywania organizowanych spotkań (dostępne 1 GB).
  •   Komunikator Webex Teams.

Konto Webex Enterprise

Szybkie wdrożenie pracy zdalnej

Webex Enterprise to bardzo dobra propozycja dla organizacji, które chcą udostępnić swojej kadrze pełen wachlarz narzędzi do pracy zdalnej w przedsiębiorstwie. Liczne funkcje obejmują mi. in.: nielimitowany czas spotkań, jakość full HD dla spotkań do 200 użytkowników, nagrywanie spotkań oraz udostępnianie treści.

Korzyści z wersji Enterprise

  •   Możliwość organizowania spotkań wideo dla więcej niż 100 osób.
  •   Dostępne narzędzia do webinariów, konferencji online (Webex Events).
  •   Dostępne narzędzia do zdalnego pulpitu (Webex Support).
  •   Możliwość centralnego zarządzania i korzystania z zaawansowanej analityki.
  •   Możliwość rejestracji urządzeń wideo.
  •   Ułatwienia dla użytkowników oraz poprawa bezpieczeństwa dzięki możliwości wdrożenia SSO oraz integracji z AD.
  •   Możliwość integracji z kalendarzem użytkowników.

Webex Events do konferencji online

Webex Events to zestaw doskonałych narzędzi do organizacji szkoleń, webinariów, konferencji dla dużej liczby uczestników. Events pozwala na organizowanie spotkań do 3000 osób jednocześnie. Organizacja konferencji z Webex Events jest ułatwiona dzięki dostępności narzędzia do rejestracji uczestników. Organizator spotkania ma możliwość wyznaczenia panelistów spotkania. Podczas trwania spotkania można wyciszyć uczestników, prowadzić komunikację za pomocą czatu, a nawet przeprowadzać ankiety w czasie rzeczywistym.

Cisco Webex Exanet

Środowisko przyjazne dla użytkownika

Tworzenie konta

Proces rejestracji jest prosty i intuicyjny. Użytkownik dzięki rejestracji na stronie Cisco tworzy swój własny gabinet – osobisty portal z adresem URL, wykorzystywany do komunikacji. Po dokonaniu rejestracji pracownik firmy otrzyma e-mail z potwierdzeniem na wskazany adres.

Spotkania jednorazowe lub serie spotkań

Ułatwieniem dla użytkowników jest możliwość planowania serii spotkań. Może to być pomocne w przypadku chęci skonfigurowania wielu regularnych spotkań, w ramach zespołu, poświęconych tematom roboczym. Serie spotkań ułatwiają pracownikom pozostawanie w regularnym kontakcie lub konsekwentne realizowanie prac w ramach wyznaczonych projektów. Dla osób zarządzających zespołem korzystne będzie umieszczenie w harmonogramie dziennych lub tygodniowych spotkań na Webex ze współpracownikami, co wzmocni komunikację i w naturalny sposób stanie się elementem pracy zdalnej.

Korzystanie z aplikacji desktop lub zarządzanie z przeglądarki

Webex umożliwia zarządzanie spotkaniami z poziomu aplikacji na desktop lub za pomocą aplikacji webowej, działającej w przeglądarce na dowolnym urządzeniu). Aplikacja Webex Meetings desktop umożliwia szybkie i łatwe rozpoczynanie i dołączanie do spotkań.

Korzystanie z aplikacji mobilnej

Planowanie spotkania z aplikacji na laptopie lub telefonie jest proste i intuicyjne, sprowadzając się do kilku kliknięć w przyjaznym interfejsie użytkownika. Bezpłatna aplikacja mobilna pozwala na uczestniczenie w spotkaniach z dowolnej lokalizacji za pomocą smartfona lub tabletu.

Wtyczki do produktywności

Webex Productivity Tools to zestaw dodatkowych wtyczek do aplikacji, które przyspieszają pracę dzięki integracji rozwiązania Cisco z innym oprogramowaniem wykorzystywanym w pracy w firmie. Planowanie, rozpoczynanie i dołączanie do spotkań może odbywać się z poziomu Microsoft Outlook. Wtyczki przygotowane do systemu Windows umożliwiają dodatkowo integrację m. in. z aplikacjami pakietu Office.

Planowanie spotkań z poczty e-mail. Dołączanie do spotkań

Planowanie spotkań za pomocą poczty elektronicznej wymaga jedynie użycia ikony Cisco Webex (Meet Now, Schedule Webex Meeting, Schedule Personal Room Meeting).

Dołączanie do spotkań może być realizowane dzięki kliknięciu w button z linkiem do spotkania, który przychodzi w wiadomości e-mail. Co ważne, osoby zaproszone nie muszą posiadać konta na Webex, by uczestniczyć w spotkaniu jako osoba zaproszona.

Ciekawą opcją dla osób zaproszonych jest możliwość dołączenia do spotkania za pomocą telefonu. Webex, zależnie od konfiguracji przez organizatora, może podać w informacji dla uczestnika bezpłatny numer telefonu do wykorzystania w razie problemów z dostępem do łącza internetowego.

Zarządzanie spotkaniem

Webex Meeting ułatwia zarządzanie spotkaniem. Opcje zarządzania dostępne są w intuicyjny sposób, pozwalając na szybkie zmiany przywilejów uczestników w trakcie spotkania, wyłączanie mikrofonu uczestnikom jednocześnie.

Cisco Partner Exanet

Bezpieczeństwo rozwiązań Cisco

Dokonując wyboru najlepszej platformy do komunikacji dla pracowników zdalnych w przedsiębiorstwie jednym z najważniejszych kryteriów jest bezpieczeństwo danego rozwiązania.

Cisco to znany i ceniony na świecie lider w obszarze profesjonalnych rozwiązań IT dla biznesu, który od zawsze jest kojarzony z bezpieczeństwem informatycznym oraz ofertą nowoczesnych produktów i usług IT.

Pokój osobisty w Cisco Webex jest kompleksowo chroniony dzięki wielowarstwowej architekturze bezpieczeństwa opracowanej przez inżynierów Cisco. Wszystko to w jednym celu – by zapewnić spokój dla użytkowników bez konieczności kompromisów w zakresie user expierience.

Przewaga Cisco Webex

Kompleksowe rozwiązania

Cisco Webex to zestaw profesjonalnych rozwiązań do pracy zespołowej oraz realizacji spotkań dla firm. Webex różni się od konkurencyjnych propozycji poziomem dopracowania oraz kompleksowym podejściem do tematu. Uwzględnionych jest wiele funkcji IT klasy korporacyjnej, a w ofercie znajdują się urządzenia zaprojektowane specjalnie z myślą o współpracy. W porównaniu do alternatywnych ofert, Cisco w wielu aspektach ma przewagę.

Zalety Cisco Webex

  •   Szyfrowanie typu end-to-end.
  •   Automatyczna kontynuacja pracy niezależnie od miejsca pobytu, przy pracy zespołowej.
  •   Automatyczne pobieranie rysunków na tablicach, przy pracy zespołowej.
  •   Wystarczy naciśnięcie jednego przycisku, by dołączyć do spotkania na dowolnym urządzeniu.
  •   Wrażenie natywnego dźwięku i obrazu w przeglądarce.
  •   Dołączanie do spotkań zewnętrznych.
  •   Obsługa zewnętrznych użytkowników video.
  •   Podgląd listy uczestników.
  •   Natywna integracja z kalendarzem ułatwiająca planowanie.
  •   Osadzanie komunikacji w aplikacjach innych firm.
  •   Parowanie i współdzielenie w przypadku spotkań lokalnych.
  •   Inteligentne widoki dla każdego spotkania.
  •   Automatyczna redukcja szumów.
  •   Informacja o wykorzystaniu sal konferencyjnych.
  •   Przechowywanie kluczy szyfrowania treści w siedzibie bez utraty funkcjonalności.
  •   Użycie usług w chmurze, jeśli usługi obsługi spotkania w siedzibie są niewystarczające.
  •   Rozbudowa usług telefonicznych w firmie.
  •   Poprawa aplikacji QoS.